May all my dreams come true


onsdag 8 september 2010

Katt-fnatt

Lunchen blev en salami/mozzarella macka på COFFICE. Älskar det stället. Billigt och gratis internetuppkoppling. Passade på att jobba lite samtidigt. Fattar inte att det gått så fort allting. Förra veckan var jag arbetslös. Nu är jag webbbredaktör. Jag jobbar egentligen bäst på natten. Det är så mysigt att sitta uppe när Stoffe sover och skriva om avloppsledningar och borrhål. Jag ÄLSKAR borrhål! I alla fall älskar jag att de ger mig 450 kr/timmen.

Under lunchen ringde Lina!! Jag som fått för mig att hon flyttat tillbaka till London redan. Det visade sig att hon är kvar tre veckor till. Hon var i närheten och tittade förbi. Plötsligt ringde en kille från ett produktionsbolag och ville ha mig med i inspelningen av "Solsidan" nästa tisdag. Jag tackade ja, hinner klämma in det trots att mitt och Roberts onsdags-möte ska hållas på tisdag nästa vecka.

Sedan bar det av på second hand tour. Lina hittade en supersnygg, svart handväska med guldkedja. Vi lyckades hitta tillräckligt med argument för att den skulle bli hennes. Det var inte så svårt. Sedan ringde en tjej från ett annat produktionsbolag och bokade in mig för TV-inspelning i morgon. Det handlar om att jag ska sitta gäst hos ett par som agerar kockar. "Restaurang i vårt vardagsrum" heter programmet. Jag fick ta Lina med mig!

På Röda Korset hittade jag världens sötaste kattmatskål till Marilyn. Min egen katt som för två veckor sen blev ett steg närmre än i fantasin... Om tre veckor kan jag hämta henne. Sedan hittade jag en vattenflaska. Lina var noga med att påpeka att den är till för marsvin. Men jag gav mig inte. Och mycket riktigt står det längst ned "For hamsters, mice and other similar animales". Ja - alltså för katter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar