May all my dreams come true


lördag 18 september 2010

Walk of shame


Jag förbereder mig inför dagens stora mission. Nej - inte att gå och rösta. Utan att ta mig från Petra vid Kvarnen till Johanna på Studentvägen.

Det tog mig en halvtimme att komma på den briljanta idén att ta bussen - bara för att upptäcka att min mobil laddats ut och jag inte kan köpa sms-biljett. Jag måste alltså gå.

Steg två var att komma på vad jag ska ha på benen. Eftersom sista minnet av i går var att jag satt och pillade på en stor reva i nylonstrumpbyxan kändes det angeläget. Eller, "pillade på" är en underdrift. Jag stoppade ner hela handen i den och grävde runt. Slutligen hittade jag ett par svarta tights i Petras garderob. Gött! För att genast snabbt slungas tillbaka in i verkligheten: Jag hade ju pälsen på mig i går. Och bara ett linne under. Men si här kommer det roliga. Jag tog mig samman och tittade ut genom fönstret för att göra observationen att: det är ju höst! Man kan ju gå med kvällsjackor mitt på dagen. Utan att folk tittar snett på en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar