May all my dreams come true


söndag 12 september 2010

Gårdagen


Gårdagen blev hektisk. Klockan fyra var jag på plats i studion där jag skulle sminkas och fotas. Lina kom inspringandes fyrtio minuter försent. Det var en supertrevlig tjej från Gävle som sminkade mig. Hon visade mig massa tips som jag självklart redan har glömt. Fotograferingen var rolig men extremt tråkiga poser. Inget spontant eller annorlunda. Efteråt sa tjejen i receptionen till mig och Lina att våra bilder var de bästa på hela dagen. Det spelar ingen roll, jag kan bara inte komma på vad jag ska göra med en bild där jag ler mot mig själv i en spegel.

Sedan bar det av till Eric. Han ville ha smakråd på inredning i sin nya lägenhet. Lätt, tänkte jag. Inte så lätt visade sig. Människan har köpt en gigantisk lägenhet på Greve Turegatan. Denna ska nu inredas - efter ett tema. Förslagen var många: jakttema, safaritema, biltema.. Vi gick ner till kvarterskrogen och åt middag istället.

Restaurangen hade bara ett bord ledigt. Ett stort, runt - i mitten. Där slog vi oss ner, jag, Lina, Eric och Fia. På andra sidan av det gigantiska bordet satt en ensam man i fin kostym. Eric frågade honom om han bodde i närheten. Det gjorde han. Sedan tyckte han att Erics skjorta var fin. Sedan frågade han om Eric ville träffas senare i baren. Eric svarade lite fåordigt. Mannen reste sig och ställde sig bredvid honom. Det var dags att tala klarspråk tyckte han.
- Jag talar alltså om sex, sa han.

Eric försökte svara artigt. Han förklarade att de inte kände varandra. Mannen gick hem och resten av middagen var mycket trevlig. Men när vi sedan ska gå har han kommit tillbaka för ett sista försök.
- Du ska väl med mig nu? frågar han stackars Eric som med nöd och näppe lyckas ta sig undan.

Sedan fortsatte kvällen hos Stoffe..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar