May all my dreams come true


måndag 27 september 2010

Helgen

Det blev som vanligt stressigt när jag skulle hem till Fia. När jag rusade ut ur dörren rabblade jag stressat den vanliga ramsan: nycklar, pengar, sl-kort, mobilen.. På tunnelbanan slog det mig en sak jag tydligen glömde - underdelen...

Endast iklädd strumpbyxor och långskjorta kommer jag tillslut fram till Fia. (Som naturligtvis hade en kjol att låna ut).

Det var bra drag på release-festen med tre liveband och två dj:s.

Fia var grrrym med kameran...


På väg hem till Fia efteråt rusar plötsligt tre blåa män ut framför oss.

Rätt ut i gatan in bland bilarna. Fia smäller av några bilder med Bengts proffskamera. Bland annat en med mig på som håller om en blå man. Coolt! Fast Fia var mest rädd för dem. Hon har någon slags fobi mot mimare sedan barndomen. Vi gick sedan hem till Fia, drack te och kollade på en fjantig film vi redan visste slutet på.
Det blev en sova-över-kväll. På morgonen chockar Fia med att steka någon slags chilensk omelett till frukost.

Söndagen avslutas med att Stoffe och Bunne, som varit på visning i närheten, kommer förbi. De lagar spagetti carbonara till två tacksamma brudar som bjuder tillbaka med äppelpaj. Sedan såg vi på film (Stoffe tyckte den var lite läskig).

2 kommentarer:

  1. Ha ha ha. Så härligt att du sammanfattar min (vår) helg såhär:)

    SvaraRadera
  2. : ) Tack för en toppenhelg!

    SvaraRadera