May all my dreams come true


lördag 25 september 2010

Huvudvärktablettens nästa ansikte utåt?


Gårdagskvällen blev enormt lyckad. Efter att ha ätit middag med mamma och pappa åkte jag till Uppsala för att gå på fest. En av Erikas kompisar hade temafest. Snurrig som jag är hörde jag Erika säga att temat var "Sagan om ringen". Hur nu man kan höra så fel är frågan - då temat var V.

Det hela gick upp för mig i samma stund dörren slås upp och en grön tjej full med blommor och blad presenterar sig som V som i växt. Lite senare kommer V som i VD och V som i velour fram. Tur att jag inte hunnit skaffa mig en alvdräkt. Jag räddar situationen med att helt enkelt vara V som i vacker - eller varför inte vulgär?

Festen var superskoj. Runt tolv avvek jag för att möta upp Mappe på ÖG och studio decore. ÖG var som vanligt fullt av folk och svettigt. Jag greps med av stämningen och tackade därför inte nej till efterfest hos Mappes kompis Erik runt hörnet. Men någonstans i en piruett med Erik till tonerna av Journey slår det mig. Jag ska ju på audition i Stockholm om ca åtta timmar!

Det var bara att palla sig in i en taxi och åka hem till Ankan, där jag fått sovplats. Hon hade redan somnat så jag smög in och somnade bums. För att vakna till de ljuva tonerna av min väckarklocka. Självklart höll jag på att sova bort även detta jobb men på något mirakulöst sätt hinner jag och Ankan gott och väl till tåget.

Väl framme blir jag nervös. Jag är trött och sliten. Det enda jag vet är att jag ska borsta tänderna inne på en toalett när folk väller in i lägenheten. När jag kommer in i studion finns inget handfat, ingen toalett, inget folk som väller in. Jag ska improvisera. Det var ju inga som helst problem eftersom min fanstasivärld får en femåring att verka realistisk. En annan sak som underlättade situationen var att jag skulle tydligen ha huvudvärk. Perfekt!

Nu firar jag med glass, hallon och Ipren och förbereder mig inför kvällens mingelfest med Fia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar