May all my dreams come true


tisdag 14 september 2010

På väg mot mina drömmars mål


I morse vaknade jag med den där hemska känslan av att man sovit för länge. Det visade sig stämma. Klockan var halv elva. Mitt och Roberts möte var klockan tio. Som tur är börjar vi bli mer vänner än arbetspartners. Det var lugnt med honom, han tyckte själv det var gött att sova ut ibland. Jag slängde mig på tunnelbanan - en station går snabbt, jag var där inom en kvart. Sedan satt vi på "Le Café" i Sturegallerian och brainstormade. Nu har vi kommit långt med vår idé. Den är galen men genomförbar. Får vi igenom den har jag uppnått mitt största mål - jag har presterat något stort innan trettio.

Jag börjar kunna pricka av listan redan. Min affärsidé är skickad och jag väntar på svar från arbetsförmedlingen. Sedan är det bara att registrera företaget. Det har redan kommit erbjudanden på lägenheter. En i Hammarby sjöstad som jag tyckte var för dyr. Och så Marilyn - snart kan jag hämta henne! Förmodligen är jag med i TV om någon månad. Nu är det bara boken kvar. Jag har erbjudandet - det enda som saknas är tid och inspiration. Kan inte fatta att det gått så snabbt sedan den där kvällen på balkongen för en månad sen! Inom en snar framtid måste jag fylla på med nya mål.

Nu ska jag äta lunch innan det bär av till Saltsjöbaden och inspelning av Solsidan. Jag ska ha två ombyten med mig och spela cafégäst. Årstiden är som nu - September. Jag kör därför på pösmössa och tunika. Sedan blir det klänning och leggins. That will do.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar