May all my dreams come true


måndag 28 februari 2011

Första dagen på nya jobbet

Farlig banan?

Vad snabbt det går ibland. Nyss hemkommen från en första dag på nya jobbet och hela huvudet fyllt med nya tankar och idéer. Jag överraskade verkligen mig själv med att ganska snabbt få igång ett slags flyt med att skriva artiklar. Det kanske sitter i ryggmärgen trots allt.

Och vilka artiklar sen! Just nu håller jag på att knåpa ihop en andra artikel om ATT (Arms Trade Treaty). 2012 ska FN hålla en konferens för att förhandla fram ett globalt fördrag för reglering av den internationella  vapenhandeln. Jag har fått reda på att vapenhandeln regleras MINDRE än handel med tillexempel bananer.

En annan spännande sak som hände var att de två israeliska soldater som ska delta i utställningen Breaking the Silence kom förbi kontoret. Killen jag delar kontor med har hand om dem när de är i Sverige. Dessutom är det han som är ansvarig för intervjuerna med dem. SvD, SR och någon Stockholmstidning hade hört av sig. Han talade om för mig att de nästan var fullbokade. Då kunde jag inte låta bli att be om en tid, och det fick jag!

Jag kunde inte heller låta bli att ta med mig lite jobb hem. För som det står på en lapp i matrummet räknar man till och med ner dagarna på helgen till det blir måndag igen. En arbetsplats med missionen att rädda världen. Kanske jag bara är lite nyförälskad men i kväll kommer jag somna med ett leende på läpparna.

Självklart ska Marilyn sitta på mina viktiga papper.

2 kommentarer:

  1. Du har hamnat helt rätt Tove dear, vet du, ibland knuffar livet en dit man ska. Och plötsligt känns tillvaron så bra och självklar. Du är helt klart den bästa skribenten just nu, och jag är evigt tacksam för all hjälp du ger mig med att styra upp det jag själv skriver. Jag vill va kollega med dig i framtiden! Och jobba sida vid sida. Du är ju så satans kompetent. Stor kram från Jemen.

    SvaraRadera
  2. Visst är det så Tanya! Man stretar på och klamrar sig fast vid sina drömmar och visioner. Så kommer livet och ger en knuff - precis dit man ska. Det är det som är det fina med livet. När allt bara så rätt och självklart. Jag hoppas och önskar att livet ger oss knuffar i samma riktningar. För jag vill vara din kollega i framtiden - du är en grym skribent som fångar mig i varje text! Puss och kram

    SvaraRadera