May all my dreams come true


onsdag 2 februari 2011

Ljust och fräscht

Jag var och åt lunch en snabbis med Monica i Vällingby. Vi skrattade gott åt Fredrik Lindströms och Henrik Schyfferts krogshow "Ljust och Fräscht". Ändå kunde jag inte låta bli att pyssla till dessa söta skyltar i äkta löjlig "chabby chick".

Snudd på patetiskt..

Grejerna köpte jag på Panduro.

Vill man göra dem själv gäller det att ha tålamodet på sin sida. Skyltarna ska nämligen målas i lager. Den lilla är målad först mörkbrun sedan vit och turkos högst upp. Den stora är målad i brun och vitt. Sedan har jag slipat där jag vill att det ska vara nött. Det går att dra med ett stearinljus innan man målar ett nytt lager där man vill nöta. Därefter är det bara att klistra på sitt pluttiplutt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar