May all my dreams come true


fredag 11 februari 2011

Kalla flingor leder till heta känslor

Glädjedödare?

Tänk vad lite snöflingor kan sätta igång för känslor hos folk. Ta tillexempel kvinnan som i sin ilska över att jag gick för sakta genom en spärr tog till fysiskt våld och gav mig en knuff i ryggen. Eller den äldre mannen som kände sig manad att utbrista "vad fort det ska gå" när jag småsprang till lunchen med Monica. Eller den unge herre som gav mig knuff nummer två i ryggen när jag gav plats åt ett äldre par som ville av tunnelbanan i folkmassan. Eller varför inte kvinnan på tunnelbanan hem som högt talade om för oss andra att hon "sätter sig lite längre fram istället" medan hon gav en menande blick åt mannen bredvid mig. Han hette Tomas och hade gjort illa käken för några år sedan. Han tyckte det var okej att sova i trappuppgångar. Förutom råttorna då. Men då kunde man ju bara tända lampan om man blev rädd. 

Han var nog bland de trevligare jag mött i dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar