May all my dreams come true


torsdag 10 februari 2011

Läskiga jobb!

Bu?

Tyvärr vaknade jag i morse och fick det bekräftat: jag är förkyld! Det var inte mycket annat att göra än att bädda ner mig. Däremot tänker jag palla mig iväg till mötet i kväll med produktionsbolaget jag jobbar med. Vi ska diskutera lördag. Jag ska rapportera från en zombiefest. Det blir ett inslag för webb-tv har jag förstått det som. Tror det kommer bli grymt roligt men lite läskigt med alla zombiez..

Jag fortsätter på spöktemat. Blev nyss kontaktad av ett annat produktionsbolag. De vill ha mig i en reklamfilm för Oriflame på onsdag! Jag får 400 kronor för tre timmars arbete, gick inte att motstå. När jag tackat ja blev jag erbjuden en annan roll. Jag ska vara spöke på tisdag för en annan reklam. För det får jag samma ersättning. Det känns inte helt fel med lite pengar som rullar ner i kassan...

3 kommentarer:

  1. Snälla gör ALDRIG reklam för under 1000kr(som statist) (lite av standard i "branschen") det förstör bara för de som vill ha upp gagerna, ett nog så jobbigt mål som det är. Som det är nu så har ersättningarna sjunkit år för år bara för att folk säger ja till allt de erbjuds, man måste ställa krav. Take care

    SvaraRadera
  2. Brukar faktiskt ALDRIG vara ett problem om man säger att du minst ska ha 999kr när de kommer med sitt "bud", så säg inte bara ja till allt de erbjuder. Take care

    SvaraRadera
  3. Jag vet hur tufft det är för de som vill leva på detta. Tycker 1000 kronor känns lite väl mycket för att stå i bakgrunden i någon timme. Men skulle jag, mot all förmodan : ), få en större roll under fler timmar, ska jag tänka på det! Talade en gång med en kvinna som var medlem i statistförbundet, det kanske är en bra idé att vara.

    Däremot har jag som motto att aldrig göra någonting gratis - vilket alla borde ha.

    SvaraRadera