May all my dreams come true


måndag 21 februari 2011

Så hade man ett jobb då

Peace!

Jag fick jobbet! Från och med nu har jag en tjänst på Kristna Fredsrörelsen. Jag kommer att arbeta med information om konflikter, framförallt i Mellanöstern, med Palestina som huvudområde. Tjänsten är en praktikplats och jag får därför utforma mina arbetsuppgifter efter min egen tid. Som tur är kommer jag att få arbeta med vissa saker hemifrån. Nästa månad flyttar de till ett kontor några hållplatser från mig. Det kommer bara ta en kvart till jobbet. Min dröm och förhoppning är att detta kommer leda till ett eget, betalt, uppdrag. Vilket inte är omöjligt... Men just nu är jag bara otroligt glad och tacksam för att få vara en del i en radikal rörelse som de valt att kalla sig. Kristna Freds står för noll tolerans för vapen och som pacifist passar det bra!

Det kommer vara enormt inspirerande att få arbeta i en sådan miljö. När jag fick höra mina kommande arbetsuppgifter - en hel lista - blev jag helt euforisk. Jag kommer mestadels få arbeta med att skriva artiklar och göra intervjuer. Den person som sitter på Israel-Palestina avdelningen slutar i Augusti fick jag sedan veta............

Eftersom jag väntar på svar för en annan tjänst, som också är för bra för att vara sann, ska jag återkomma i morgon om hur mycket jag kan jobba. Det är verkligen tortyr att vänta på svar. Jag kom vidare till att lämna in ett arbetsprov, det står nu mellan mig och en annan tjej. Jag klättrar på väggarna!

Hur som helst börjar saker röra på sig och jag är glad att jag valt min egen väg som jag faktiskt börjar se ljuset på. Snart är det dags för nya mål och visioner på min lista. Nya och högre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar