May all my dreams come true


tisdag 11 januari 2011

Bakdag

I dag har varit bakdag. Jag tog en sväng till Kocksgatan för att kolla läget och städa till Stoffe som ska jobba hela natten för min skull. Jag bäddade fint åt honom och röjde undan allt.

När jag väntade på Dina i Gamla Stan passade jag på att kolla i min väska. Jag vet inte hur det är med andra, men i min väska kan man hitta lite av varje..

Ett egyptiskt mynt, en torkad ros, två kastanjer, en fin sten och ipren..

Mina recept är superenkla. För den som bakat förr det vill säga.. Jag har en bakbok från IKEA med väldigt pedagogiska bilder.

Lätt?
Trots det blev det lite tokigt. Minst sagt.

De här ska vara vita.
De här är ätbara. Men inte så vackra som orginalet.
Dina som var här som moraliskt stöd sa att de visst var fina. Jag får väl lita på det då. Nu ligger mandelsnäcksdegen i kylskåpet och väntar på att bli kall så jag kan lägga den i mina fina formar. Istället för matberedare använde jag kniv till mandlarna. Det var jobbigt.

Puh..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar