May all my dreams come true


tisdag 4 januari 2011

Produktiv tisdag

Jag bor ju uppe på ett apotek. Bredvid apoteket ligger ett bibliotek. Det kändes som en positiv ingivelse eftersom jag behövde researcha lite i dag.. Så jag gick ner för trappen ut på gatan och in i biblioteket. Där hittade jag massor av fanatstiska böcker. Det är som att bo på en skattkista. 

Pyssel!
Den största (och tråkigaste) har upptagit all min tid i dag. Jag som skulle sticka ett par tofflor till Abigail. 

Jättetung!!
Men jag tragglade mig igenom hela. Använde de flesta tekniker på ett foto jag tog rätt av med web-kameran.

Så här ser jag ut i dag..


Inte såhär..

Men vafasiken.. Varför bry sig? Det tog mig en halv dag att fixa make och skimmer. Och det är ju jag som gjort den. Man kan nog säga att det är jag. 

Nu till andra saker. Jag håller ju också på att planera min fest. En tanke har varit att arrangera växter i små burkar. I en av böckerna fick jag tips:

Så här.

Eller varför inte så här?
Snyggt! Jag håller som vanligt på med flera stickprojekt på en gång. En väpnarluva i ett garn mamma haft liggandes i alla år.

Beskrivning kommer sist.
Sedan ska jag leta rätt på något sött till min vän som fyllt 30. I en av böckerna kan jag lära mig virka. Jag har för hundrade gången glömt bort tekniken och sist jag försökte blev mössan ett grytunderlägg.. En idé i boken är denna:

Kanske till våren?
Vi får väl se vad det blir. Det andra paketet får jag hålla gömt för Marilyn..

- Hm, vad har vi här då?

- Jag har inte gjort nåt!
Väpnarhuvan:

Lägg upp 130 någonting (delbart i 3) maskor på rundstickor 6. Garn som passar är t ex två trådar kid silk. Sticka 3 räta, 3 aviga. Runt runt runt.. Sluta när du vill!

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar