May all my dreams come true


fredag 14 januari 2011

Födelsedag

Min födelsedag var helt fantastisk! Den började med frukost på sängen innan Stoffe åkte till jobbet. Sedan satt jag kvar i sängen och lyssnade, i vanlig ordning, på klassisk musik i P2. Av en ren impuls ringde jag och önskade en låt till mig själv. Cannon D (vilken annars?) Jag gick upp och trippade runt i lägenheten lite och hux flux kommer min önskning.

Sedan ringde mamma och pappa och Dina och Farmor och flera som inte kom fram men skickade sms som jag svarade på.

Efter lunch, eller snarare tretton  minuter över ett råkade jag kasta ett öga på datorn.

Cooooooooolt!
Sedan bar det av ner på stan. Jag hade fortfarande saker kvar att köpa till festen. Min lunch åt jag på Kupan. Tätt följt av en bit kladdkaka med banan!

Lyxmacka!





Mums!

Efter det åkte jag hem igen. Att fylla trettio kändes plötsligt inte så roligt längre. Jag hade tänkt gå på en konstutställning men inget var längre roligt. Men den känslan gick snabbt över när jag kom hem till min finaste Marilyn som var så gosig. Jag bakade en plåt kakor tills Stoffe kom hem och satte på kaffe.

Jag fick bestämma vad vi skulle göra på kvällen och var sugen på jazz. Sagt och gjort vi klädde upp oss och tog oss till restaurang Louise på Medborgarplatsen där det skulle vara livespelning.

Förväntansfull.


Maten var supergod. Lax, kräftstjärtar och kantarellsås!

Mums igen!
Ganska snart gick det upp för oss att medelåldern där var runt 70. Även bandet var medelåldersplus. 


Rock´n roll!
Men alla var så trevliga, och nyfikna på vad två ungdomar som vi gjorde där. När efterrätten kom in hade min ett jättestort tomtebloss i!

Coolt!

Detta snappade bandet upp och efter några låtar sa gitarristen att det fanns en ung dam där i kväll, (observera UNG) som fyllde år. Därefter sjöng hela restaurangen "Ja må hon leva" till mig!

Vilket ös och alla klappade händerna!
Nöjd och glad 30-åring.


Därefter åkte vi hem igen och drack lite mera vin och snackade skit om allt mellan himmel och jord. 

Den bästa födelsedagen på väldigt länge...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar