May all my dreams come true


måndag 3 januari 2011

En bra måndag

I dag har jag äntligen träffat min vän Ruth. Jag skulle ändå in till Uppsala för att träffa Freud. Efter ett lyckat möte med henne mötte jag alltså upp Ruth på stan. Vi gillar båda second hand och satte oss genast på bussen till Kupan ute i Boländerna. Jag höll på att gå i taket när jag upptäckte att alla kläder var reade till 50%. Och alla möbler 90%! Vi blev ganska irriterade på att vi inte hade bil. Men jag köpte ändå lite saker.

En glansig jacka (H&M från 80-talet!), bling bling, keps och solglasögon.
Sammanlagt 80 :-


Ja, jag vet att det är januari men jag köpte min päls i juli. Sådetså.

Sedan köpte jag strumpbyxor. Totalt ointressant men eftersom jag tränar på photoshop kommer en tillfixad bild här:

Totalt 50 :-
 Som om detta inte vore nog. Jag fyndade ytterligare tre ljuslyktor á 5 kr/styck som nu ska målas om i olika färger inför festen.

Här är dom!
När jag sagt hejdå till Ruth åkte jag hem igen. Jag stannade till på Kocksgatan för att se hur det gick med renoveringen. Det ska ju vara klart till festen..

Nämen! Det är ju nästintill klart..

Och vad de jobbar på. (Även om det på bilden kan se ut som de dricker öl).
När jag ändå var där passade jag på att laga mig lite lunch.

Mums!
Stoffe hade, på min beordran, tagit med turkos färg. Precis den tukosa färg jag vill ha!

Bästa turkosa!
 Jag passade på att måla två stolar. Nu börjar jag få en ansenlig samling stolar. Ingen stol får vara brun om jag får bestämma.

Nej tack!
Ja tack!
Det var allt för i dag. Sov gott! (Inte jag, för jag tänker inte gå och lägga mig än på länge...)

1 kommentar:

  1. Dear, din blogg är världens bästa! ÄLSKAR. och guldjackan är Queen.

    SvaraRadera