May all my dreams come true


torsdag 13 januari 2011

Kontraster

Jag har länge varit fascinerad av kontraster. Flera idéer, både till målningar, foton och installationer ligger och väntar. Som vanligt är det Jante som spökar. Men på min blogg känner jag att jag kan, liksom mina serier, publicera.

Och i dag är det ju födelsedag..

Målaren.

Målarfärg på lackat finger och nagellack på målat bord. Kontrasten ligger inte bara i färgerna. Med "kontrast" syftar jag heller inte alltid till vad som för mig är en kontrast, även till samhällets föreställningar och fördomar om vad som är motsägelsefullt. Vad är egentligen en kontrast? Vem bestämmer?



Vecko Revyn vs Situation Stockholm

Här kanske förklaring är överflödig. Men tanken är inte bara att mannen i Situation Stockholm förmodligen kan leva utan sitt djur - till skillnad från de i VR. Att ha VR OCH Situation Stockholm, jag hittade dem båda i min tidningshög, är för många väldigt motsägelsefullt. Samtidigt är de båda tryckta medier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar