May all my dreams come true


onsdag 19 januari 2011

Försvinn dumma spöke för du finns inte

Jag är med i en tävling om såndär homstajling. Det går ut på att man ska länka till olika produkter som har med badrum att göra... Tillexempel om klinker, hela sitt badrum. Eller varför inte en bastu? Eftersom jag inte har råd med sådant lyx som homstajling blev det lite knivigt. Men det var en annan sak som också försvårade arbetet.

I går kände jag tillslut mig manad att tala om för Stoffe vad jag anat en längre tid.

- Du vet väll att vi har ett spöke här, jag och Marilyn, frågade jag.

Hans tystnad till svar antog jag vara ett slags medhåll och fortsatte därför:

- Det bor under badkaret, jag vet att Marilyn känner det också. Det är därför hon brukar krypa in där. Jag tror de hänger med varandra på dagarna.

- Hur vet du det? Frågade Stoffe (En ganska relevant fråga).

Jag förklarade som det var, att jag kände det på den dåliga karman där inne. Att en gång när jag tappat toarullen in under badkaret hade spöket dragit i det när jag skulle hämta det. Stoffe kikade under badkaret och sa att rullen hade fastnat bakom ett rör. Sen pratade vi inte mer om det.

I dag bestämde jag mig för att fixa mitt tävlingsbidrag och var därför tvungen att knäppa lite kort. Till min fasa insåg jag att jag inte hade städat på flera veckor, förmodligen på grund av spöket. Nu var jag alltså tvungen att städa!

OMG!

Städa är inte en av mina starka sidor. Jag kom därmed snabbt på en helt ny teknik som jag gärna vill dela med mig av. Det funkar bara om man har ett helkaklat badrum - och inte träparkett som jag som tur är inte fick igenom att skaffa av Stoffe. Man behöver också en golvbrunn.

Du behöver därutöver: Rengöringsmedel i sprayflaska, en stor svamp och ett avlagt badlakan. Klä dig lätt (typ bikini).

Gör så här: Spraya rengöringsmedel över hela badrummet, väggar, golv, toalett, badkar osv.. Ta duschslangen och duscha lätt över allt. Sedan tar du svampen och gnuggar överallt. Därefter spolar du av allt med slangen och låter det rinna ner i golvbrunnen. Sist tar du badlakanet (ska slängas sedan direkt i tvätten) och torkar torrt.

Nu har du gjort så kallad gratis homstajling (eller städat, det är en definitionsfråga).

Men nu till det intressanta. När allt var städat och torrt var liksom spöket och all den dåliga karman där inne borta. Tekniken funkar alltså även för att ta bort spöken. Det vill jag tacka room328 för.



Både min toalett och tvålkopp är från Gustavsberg.
Snyggt och spökfritt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar